نهال گردو دماوند
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو دماوند

نهال گردو دماوند از گردوهایی با قدرت رشد خوب که میزان باردهی بالایی دارد.از رقم نهال گردوهای ایرانی که در شهر دماوند مورد کاشت قرار می گیرد.از انواع نهال گردوهایی است که به سرما برای رشد بیشتر نیاز دارد و جوانه ها می توانند سرمای زیادی را برای گلدهی تحمل کنند.

نهال گردو دماوند دارای ضخامت چوبی متوسطی است که بسیار بار خوبی را نصیب باغداران منطقه می کند.نمی توان گفت همانند برخی دیگر از گردوها پوسته خیلی نازک است اما پوسته سفت و سختی نیز ندارد.گردو دارای پتاسیم و فسفر است که طعم عالی و بی نظیری دارد.گردو را می توان در باغاتی که دارای خاکی حاصلخیز است کاشت.

نهال گردو دماوند گردوی خوبی را به بار می دهد دارای پایداری در برابر بیماری و آفات است که در برابر بیماری آنتراکتوز مقاومت خوبی دارد.میوه ی آن دارای رنگ قهوه ای روشن است.در برابر بیماری بلایت کمی حساس تر می باشد.میوه ای زودرس دارد که وزن هر میوه حدودا برابر با 13 گرم می باشد.مغز گردو نسبتا درشت است.

یکی از ناراحتی ها و استرس باغداران می تواند سرمای زمستانه باشد که درخت گردو را فرا می گیرد اما در نهال گردو دماوند بسیار مقاومت خوبی را شاهد خواهید بود.هر نهال گردو می تواند در آب و هوایی خوب رشد کند این رقم به سرما و گرما بقدر لازم نیاز دارد.با گرده زایی برای این نهال گردو بهبود کارایی را شاهد خواهید بود.گل های ماده رقم دماوند از گل های نر زودتر باز می شود.

نهال گردو دماوند در یخبندان ها دچار یخ زدگی میوه می شود و در گرمای بیش از حد نیز دچار سوختگی میوه ها می شود.برای باردهی مطلوب به آبیاری و خاک نهال گردو توجه کنید.از طرفی باید هرس کردن را برای نهال گردو فراموش نکنید.برای داشتن بار کافی و مطلوب باید رسیدگی های لازم و اساسی انجام بگیرد.

گردو برای رفع یبوست و برای کاهش فشار خون وجلوگیری از بسیاری دیگر از بیماری ها بسیار مفید است.حتما در میان وعده های خود از گردو استفاده کنید تا بتوانید بدنی سالم داشته باشید.گردو از زمان قدیم تا بحال بسیار مورد استقبال به دلیلی ارزش غذایی که دارد قرار گرفته است.

نهال گردو

خرید نهال گردو

نهال گردو دماوند

خرید نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو دماوند در کرج

قیمت نهال گردو دماوند

فروش نهال گردو دماوند





:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو دماوند , خرید نهال گردو دماند , نهال گردو دماوند در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: